ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Jun
22
Fri
2018
Αισχύλου ΠΕΡΣΕΣ από τον ΘΟΚ @ Βόλος,Θερινό Δημοτικό Θέατρο Βόλου Μ. Μερκούρη
Jun 22 @ 21:30
Αισχύλου ΠΕΡΣΕΣ από τον ΘΟΚ @ Βόλος,Θερινό Δημοτικό Θέατρο Βόλου Μ. Μερκούρη

2ος χρόνος παραστάσεων
με σημαντική περιοδεία στην Ελλάδα

Σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Νίκο Ψαρρά, Αντώνη Μυριαγκό, Χάρη Χαραλάμπους και 12μελή Χορό

Η μεγάλη περσινή καλοκαιρινή επιτυχία του ΘΟΚ, που εντυπωσίασε κοινό και κριτική, επαναλαμβάνεται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στην Κύπρο και στη συνέχεια πραγματοποιεί σημαντική περιοδεία στην Ελλάδα.

Οι Πέρσες, το παλαιότερο από τα σωζόμενα έργα του αρχαίου ελληνικού δράματος, το μοναδικό που βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα, καταγράφει την ήττα της περσικής αλαζονείας και το θρίαμβο του ελληνικού πνεύματος, υιοθετώντας μια ξεχωριστή αφηγηματική φόρμα. Το έργο παρουσιάζεται από τον ΘΟΚ σε σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη-ενός νέου σκηνοθέτη που έχει ξεχωρίσει για τις εκρηκτικές παραστάσεις του-με τη συμμετοχή μιας δυναμικής ομάδας καταξιωμένων και νεότερων ηθοποιών, μεταξύ των οποίων η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ο Νίκος Ψαρράς, ο Αντώνης Μυριαγκός και ο Χάρης Χαραλάμπους.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, «η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός και προτείνει μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης. Απελευθερώνει την ουσία του αισχυλικού έργου και οδηγεί τον θεατή στην κατανόηση του πανανθρώπινου χαρακτήρα του αρχαίου δράματος. Οι ηθοποιοί προσεγγίζουν τα νοήματα, τους ρυθμούς και τους ήχους του ποιητικού κειμένου, με τη μουσικότητα ως όχημα για την αναπαράσταση και τη μεταμόρφωση. Όλοι οι βασικοί χαρακτήρες, όπως και ο Χορός, ερμηνεύονται αποκαλύπτοντας τη μουσική υφή του έργου. Χρησιμοποιώντας μια τέτοια απλή σύνθεση η παράσταση εκδηλώνεται μέσα από βασικά επίπεδα- δράση, λέξη, τραγούδισμα, χορός- κατακτώντας μια απλότητα, επαρκή για να αποκαλύψει τις αδιάκοπες δονήσεις του αρχαίου ελληνικού δράματος και την απήχησή του στο σημερινό κόσμο».

Ο Άρης Μπινιάρης και οι συνεργάτες του προσεγγίζουν τον τραγικό λόγο του Αισχύλου, με μια παράσταση συνόλου που καθηλώνει τους θεατές και σύμφωνα με το Φεστιβάλ Αθηνών «διεκδικεί μια θέση στην ιστορία του σύγχρονου Ελληνικού Θεάτρου […] αναδεικνύοντας τον Άρη Μπινιάρη σαν ένα από τους πιο πολλά υποσχόμενους σκηνοθέτες της νέας γενιάς».

Μετάφραση: Παναγιώτης Μουλλάς
Σκηνοθεσία – Μουσική Δραματουργία: Άρης Μπινιάρης
Μετρική Διδασκαλία: Θεόδωρος Στεφανόπουλος
Σκηνικά: Κωνσταντίνος Λουκά
Κοστούμια: Ελένη Τζιρκαλλή
Κινησιολογία: Λία Χαράκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς

Παίζουν:
Καρυοφυλλιά ΚαραμπέτηΧάρης Χαραλάμπους,Νίκος ΨαρράςΑντώνης Μυριαγκός

Χορός:\Ηλίας ΑνδρέουΠέτρος Γιωρκάτζης, Γιώργος ΕυαγόρουΓιώργος ΟνησιφόρουΜάριος Κωνσταντίνου, Παναγιώτης ΛάρκουΔαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης ΜίνωςΆρης Μπινιάρης, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Στέφανος ΠίτταςΚωνσταντίνος Σεβδαλής

Jun
25
Mon
2018
Αισχύλου ΠΕΡΣΕΣ από τον ΘΟΚ @ Λάρισα,Κηποθέατρο Αλκαζάρ
Jun 25 @ 21:30
Αισχύλου ΠΕΡΣΕΣ από τον ΘΟΚ @ Λάρισα,Κηποθέατρο Αλκαζάρ

2ος χρόνος παραστάσεων
με σημαντική περιοδεία στην Ελλάδα

Σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Νίκο Ψαρρά, Αντώνη Μυριαγκό, Χάρη Χαραλάμπους και 12μελή Χορό

Η μεγάλη περσινή καλοκαιρινή επιτυχία του ΘΟΚ, που εντυπωσίασε κοινό και κριτική, επαναλαμβάνεται για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στην Κύπρο και στη συνέχεια πραγματοποιεί σημαντική περιοδεία στην Ελλάδα.

Οι Πέρσες, το παλαιότερο από τα σωζόμενα έργα του αρχαίου ελληνικού δράματος, το μοναδικό που βασίζεται σε ιστορικά γεγονότα, καταγράφει την ήττα της περσικής αλαζονείας και το θρίαμβο του ελληνικού πνεύματος, υιοθετώντας μια ξεχωριστή αφηγηματική φόρμα. Το έργο παρουσιάζεται από τον ΘΟΚ σε σκηνοθεσία του Άρη Μπινιάρη-ενός νέου σκηνοθέτη που έχει ξεχωρίσει για τις εκρηκτικές παραστάσεις του-με τη συμμετοχή μιας δυναμικής ομάδας καταξιωμένων και νεότερων ηθοποιών, μεταξύ των οποίων η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, ο Νίκος Ψαρράς, ο Αντώνης Μυριαγκός και ο Χάρης Χαραλάμπους.

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη, «η παράσταση αποτελεί ένα ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός και προτείνει μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης. Απελευθερώνει την ουσία του αισχυλικού έργου και οδηγεί τον θεατή στην κατανόηση του πανανθρώπινου χαρακτήρα του αρχαίου δράματος. Οι ηθοποιοί προσεγγίζουν τα νοήματα, τους ρυθμούς και τους ήχους του ποιητικού κειμένου, με τη μουσικότητα ως όχημα για την αναπαράσταση και τη μεταμόρφωση. Όλοι οι βασικοί χαρακτήρες, όπως και ο Χορός, ερμηνεύονται αποκαλύπτοντας τη μουσική υφή του έργου. Χρησιμοποιώντας μια τέτοια απλή σύνθεση η παράσταση εκδηλώνεται μέσα από βασικά επίπεδα- δράση, λέξη, τραγούδισμα, χορός- κατακτώντας μια απλότητα, επαρκή για να αποκαλύψει τις αδιάκοπες δονήσεις του αρχαίου ελληνικού δράματος και την απήχησή του στο σημερινό κόσμο».

Ο Άρης Μπινιάρης και οι συνεργάτες του προσεγγίζουν τον τραγικό λόγο του Αισχύλου, με μια παράσταση συνόλου που καθηλώνει τους θεατές και σύμφωνα με το Φεστιβάλ Αθηνών «διεκδικεί μια θέση στην ιστορία του σύγχρονου Ελληνικού Θεάτρου […] αναδεικνύοντας τον Άρη Μπινιάρη σαν ένα από τους πιο πολλά υποσχόμενους σκηνοθέτες της νέας γενιάς».

Μετάφραση: Παναγιώτης Μουλλάς
Σκηνοθεσία – Μουσική Δραματουργία: Άρης Μπινιάρης
Μετρική Διδασκαλία: Θεόδωρος Στεφανόπουλος
Σκηνικά: Κωνσταντίνος Λουκά
Κοστούμια: Ελένη Τζιρκαλλή
Κινησιολογία: Λία Χαράκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς

Παίζουν:
Καρυοφυλλιά ΚαραμπέτηΧάρης Χαραλάμπους,Νίκος ΨαρράςΑντώνης Μυριαγκός

Χορός:\Ηλίας ΑνδρέουΠέτρος Γιωρκάτζης, Γιώργος ΕυαγόρουΓιώργος ΟνησιφόρουΜάριος Κωνσταντίνου, Παναγιώτης ΛάρκουΔαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης ΜίνωςΆρης Μπινιάρης, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Στέφανος ΠίτταςΚωνσταντίνος Σεβδαλής

Jul
1
Sun
2018
ΒΑΤΡΑΧΟΙ του Αριστοφάνη @ Βόλος,Θέατρο Μελίνα Μερκούρη
Jul 1 @ 21:15 – 23:15
ΒΑΤΡΑΧΟΙ του Αριστοφάνη @ Βόλος,Θέατρο Μελίνα Μερκούρη

Οι επιχειρήσεις Μαροσούλη σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βόλου παρουσιάζουν μία από τις ευρηματικότερες κωμωδίες του Αριστοφάνη, τους  Βατράχους  για την θερινή καλλιτεχνική περίοδο 2018, σε σκηνοθεσία του Κώστα Φιλίππογλου.

Στους  « Βατράχους », κωμωδία που διδάχτηκε στα Λήναια το 405 π.Χ., ο Διόνυσος, απογοητευμένος από την πενία των δραμάτων που παρουσιάζονται στην Αθήνα, καθώς οι μεγάλοι τραγικοί έχουν πεθάνει, κατεβαίνει στον Κάτω Κόσμο προκειμένου να φέρει πίσω ένα μεγάλο ποιητή, ικανό να σώσει την Πόλη από την παρακμή. Για τον σκοπό αυτό, διοργανώνει έναν ποιητικό αγώνα ανάμεσα στον Αισχύλο και τον Ευριπίδη, ορίζοντας διαιτητή τον ίδιο τον Πλούτωνα, ώστε ο καλύτερος εκ των δύο να επιστρέψει. Και καλύτερος για τον Αριστοφάνη, που σατιρίζει ανελέητα τα νεωτερικά ήθη, άρα και τον τότε εκπρόσωπό τους Ευριπίδη αναδεικνύεται ο Αισχύλος. Ο Αισχύλος θα είναι ο νικητής.

 Σημείωμα του σκηνοθέτη:

Στους Βατράχους ο Αριστοφάνης ξεδιπλώνει στην ορχήστρα μια φαντασμαγορική νέκυια, σαν άλλος Οδυσσέας, που αναζητά τον δρόμο για την ουτοπική Ιθάκη του….

  • Πρέπει κανείς να μάθει τι είναι θάνατος, για να φέρει σε πέρας την ζωή του….
  • Πρέπει να συνειδητοποιήσει η πόλις τις απουσίες της, για να είναι παρούσα ως πόλις….
  • Πρέπει να καταβυθιστεί στον ξένο κόσμο του Άδη, για να κατακτήσει την ταυτότητά της….

Ο θεός Διόνυσος μασκαρεμένος σε Ηρακλή θα κατεβεί στον Άδη, για να φέρει στη γη τον Ευριπίδη, αφού η Αθήνα δεν έχει πια έναν τουλάχιστον μεγάλο ποιητή. Το ταξίδι αυτό, αν και γίνεται μέσα στον επιβλητικό ζόφο του κόσμου των ψυχών, διαθέτει την ευθυμία μιας ψυχαγωγικής περιήγησης, η οποία αγγίζει τα όρια του μεσαιωνικού καρναβαλιού.

Ο Διόνυσος δεν κατεβαίνει στον Άδη για να φέρει στον κόσμο ούτε κάποιον παλιό-καλό πολιτικό ούτε κάποιον παλιό-καλό φιλόσοφο ή στρατηγό. Κατεβαίνει για να φέρει έναν δραματικό ποιητή. Είναι προφανές πως ο Αριστοφάνης θεωρεί την ποίηση και το θέατρο το μόνο φάρμακο για να σώσει την χώρα από την παρακμή. Περίεργο πραγματικά, με τα δικά μας δεδομένα.

 Συντελεστές:

 Σκηνοθεσία:  Κώστας Φιλίππογλου

Μετάφραση:  Γιώργος Μπλάνας

Βοηθός σκηνοθέτις :  Γιώτα Σερεμέτη

Σκηνικά – κοστούμια: ΤέληςΚαρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου

Κίνηση: Σοφία Πάσχου

Μουσική: Νίκος Γαλενιανός

Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Σίλια Κόη

Φωτογραφίες: Πάνος Γιαννακόπουλος

 Διανομή:

 Ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης):

Λάκης Λαζόπουλος,Σοφία Φιλιππίδου,Δημήτρης Πιατάς

και ο Αντώνης Καφετζόπουλος

Μαζί τους οι:

Άννα Καλαϊτζίδου,Γιάννης Στεφόπουλος,Γιώργος Συμεωνίδης,Εριφύλη Στεφανίδου,Τάσος Δημητρόπουλος,Γιάννης Γιαννούλης,Δημήτρης Δρόσος,Ειρήνη Μπούνταλη,Φοίβος Συμεωνίδης,Χρήστος Κοντογεώργης,Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος

Μουσικοί – perfomers:

Σταμάτης Πασόπουλος,Christoph Blum

Στο χορό συμμετέχει όλος ο θίασος.

Jul
2
Mon
2018
ΒΑΤΡΑΧΟΙ του Αριστοφάνη @ Βόλος,Θέατρο Μελίνα Μερκούρη
Jul 2 @ 21:15 – 23:15
ΒΑΤΡΑΧΟΙ του Αριστοφάνη @ Βόλος,Θέατρο Μελίνα Μερκούρη

Οι επιχειρήσεις Μαροσούλη σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βόλου παρουσιάζουν μία από τις ευρηματικότερες κωμωδίες του Αριστοφάνη, τους  Βατράχους  για την θερινή καλλιτεχνική περίοδο 2018, σε σκηνοθεσία του Κώστα Φιλίππογλου.

Στους  « Βατράχους », κωμωδία που διδάχτηκε στα Λήναια το 405 π.Χ., ο Διόνυσος, απογοητευμένος από την πενία των δραμάτων που παρουσιάζονται στην Αθήνα, καθώς οι μεγάλοι τραγικοί έχουν πεθάνει, κατεβαίνει στον Κάτω Κόσμο προκειμένου να φέρει πίσω ένα μεγάλο ποιητή, ικανό να σώσει την Πόλη από την παρακμή. Για τον σκοπό αυτό, διοργανώνει έναν ποιητικό αγώνα ανάμεσα στον Αισχύλο και τον Ευριπίδη, ορίζοντας διαιτητή τον ίδιο τον Πλούτωνα, ώστε ο καλύτερος εκ των δύο να επιστρέψει. Και καλύτερος για τον Αριστοφάνη, που σατιρίζει ανελέητα τα νεωτερικά ήθη, άρα και τον τότε εκπρόσωπό τους Ευριπίδη αναδεικνύεται ο Αισχύλος. Ο Αισχύλος θα είναι ο νικητής.

 Σημείωμα του σκηνοθέτη:

Στους Βατράχους ο Αριστοφάνης ξεδιπλώνει στην ορχήστρα μια φαντασμαγορική νέκυια, σαν άλλος Οδυσσέας, που αναζητά τον δρόμο για την ουτοπική Ιθάκη του….

  • Πρέπει κανείς να μάθει τι είναι θάνατος, για να φέρει σε πέρας την ζωή του….
  • Πρέπει να συνειδητοποιήσει η πόλις τις απουσίες της, για να είναι παρούσα ως πόλις….
  • Πρέπει να καταβυθιστεί στον ξένο κόσμο του Άδη, για να κατακτήσει την ταυτότητά της….

Ο θεός Διόνυσος μασκαρεμένος σε Ηρακλή θα κατεβεί στον Άδη, για να φέρει στη γη τον Ευριπίδη, αφού η Αθήνα δεν έχει πια έναν τουλάχιστον μεγάλο ποιητή. Το ταξίδι αυτό, αν και γίνεται μέσα στον επιβλητικό ζόφο του κόσμου των ψυχών, διαθέτει την ευθυμία μιας ψυχαγωγικής περιήγησης, η οποία αγγίζει τα όρια του μεσαιωνικού καρναβαλιού.

Ο Διόνυσος δεν κατεβαίνει στον Άδη για να φέρει στον κόσμο ούτε κάποιον παλιό-καλό πολιτικό ούτε κάποιον παλιό-καλό φιλόσοφο ή στρατηγό. Κατεβαίνει για να φέρει έναν δραματικό ποιητή. Είναι προφανές πως ο Αριστοφάνης θεωρεί την ποίηση και το θέατρο το μόνο φάρμακο για να σώσει την χώρα από την παρακμή. Περίεργο πραγματικά, με τα δικά μας δεδομένα.

 Συντελεστές:

 Σκηνοθεσία:  Κώστας Φιλίππογλου

Μετάφραση:  Γιώργος Μπλάνας

Βοηθός σκηνοθέτις :  Γιώτα Σερεμέτη

Σκηνικά – κοστούμια: ΤέληςΚαρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου

Κίνηση: Σοφία Πάσχου

Μουσική: Νίκος Γαλενιανός

Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Σίλια Κόη

Φωτογραφίες: Πάνος Γιαννακόπουλος

 Διανομή:

 Ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης):

Λάκης Λαζόπουλος,Σοφία Φιλιππίδου,Δημήτρης Πιατάς

και ο Αντώνης Καφετζόπουλος

Μαζί τους οι:

Άννα Καλαϊτζίδου,Γιάννης Στεφόπουλος,Γιώργος Συμεωνίδης,Εριφύλη Στεφανίδου,Τάσος Δημητρόπουλος,Γιάννης Γιαννούλης,Δημήτρης Δρόσος,Ειρήνη Μπούνταλη,Φοίβος Συμεωνίδης,Χρήστος Κοντογεώργης,Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος

Μουσικοί – perfomers:

Σταμάτης Πασόπουλος,Christoph Blum

Στο χορό συμμετέχει όλος ο θίασος.

Jul
3
Tue
2018
ΒΑΤΡΑΧΟΙ του Αριστοφάνη στη Λάρισα @ Λάρισα,Κηποθέατρο Αλκαζάρ
Jul 3 @ 21:15 – 23:15
ΒΑΤΡΑΧΟΙ του Αριστοφάνη στη Λάρισα @ Λάρισα,Κηποθέατρο Αλκαζάρ

Οι επιχειρήσεις Μαροσούλη σε συνεργασία με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βόλου παρουσιάζουν μία από τις ευρηματικότερες κωμωδίες του Αριστοφάνη, τους  Βατράχους  για την θερινή καλλιτεχνική περίοδο 2018, σε σκηνοθεσία του Κώστα Φιλίππογλου.

Στους  « Βατράχους », κωμωδία που διδάχτηκε στα Λήναια το 405 π.Χ., ο Διόνυσος, απογοητευμένος από την πενία των δραμάτων που παρουσιάζονται στην Αθήνα, καθώς οι μεγάλοι τραγικοί έχουν πεθάνει, κατεβαίνει στον Κάτω Κόσμο προκειμένου να φέρει πίσω ένα μεγάλο ποιητή, ικανό να σώσει την Πόλη από την παρακμή. Για τον σκοπό αυτό, διοργανώνει έναν ποιητικό αγώνα ανάμεσα στον Αισχύλο και τον Ευριπίδη, ορίζοντας διαιτητή τον ίδιο τον Πλούτωνα, ώστε ο καλύτερος εκ των δύο να επιστρέψει. Και καλύτερος για τον Αριστοφάνη, που σατιρίζει ανελέητα τα νεωτερικά ήθη, άρα και τον τότε εκπρόσωπό τους Ευριπίδη αναδεικνύεται ο Αισχύλος. Ο Αισχύλος θα είναι ο νικητής.

 Σημείωμα του σκηνοθέτη:

Στους Βατράχους ο Αριστοφάνης ξεδιπλώνει στην ορχήστρα μια φαντασμαγορική νέκυια, σαν άλλος Οδυσσέας, που αναζητά τον δρόμο για την ουτοπική Ιθάκη του….

  • Πρέπει κανείς να μάθει τι είναι θάνατος, για να φέρει σε πέρας την ζωή του….
  • Πρέπει να συνειδητοποιήσει η πόλις τις απουσίες της, για να είναι παρούσα ως πόλις….
  • Πρέπει να καταβυθιστεί στον ξένο κόσμο του Άδη, για να κατακτήσει την ταυτότητά της….

Ο θεός Διόνυσος μασκαρεμένος σε Ηρακλή θα κατεβεί στον Άδη, για να φέρει στη γη τον Ευριπίδη, αφού η Αθήνα δεν έχει πια έναν τουλάχιστον μεγάλο ποιητή. Το ταξίδι αυτό, αν και γίνεται μέσα στον επιβλητικό ζόφο του κόσμου των ψυχών, διαθέτει την ευθυμία μιας ψυχαγωγικής περιήγησης, η οποία αγγίζει τα όρια του μεσαιωνικού καρναβαλιού.

Ο Διόνυσος δεν κατεβαίνει στον Άδη για να φέρει στον κόσμο ούτε κάποιον παλιό-καλό πολιτικό ούτε κάποιον παλιό-καλό φιλόσοφο ή στρατηγό. Κατεβαίνει για να φέρει έναν δραματικό ποιητή. Είναι προφανές πως ο Αριστοφάνης θεωρεί την ποίηση και το θέατρο το μόνο φάρμακο για να σώσει την χώρα από την παρακμή. Περίεργο πραγματικά, με τα δικά μας δεδομένα.

 Συντελεστές:

 Σκηνοθεσία:  Κώστας Φιλίππογλου

Μετάφραση:  Γιώργος Μπλάνας

Βοηθός σκηνοθέτις :  Γιώτα Σερεμέτη

Σκηνικά – κοστούμια: ΤέληςΚαρανάνος, Αλεξάνδρα Σιάφκου

Κίνηση: Σοφία Πάσχου

Μουσική: Νίκος Γαλενιανός

Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτη: Σίλια Κόη

Φωτογραφίες: Πάνος Γιαννακόπουλος

 Διανομή:

 Ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης):

Λάκης Λαζόπουλος,Σοφία Φιλιππίδου,Δημήτρης Πιατάς

και ο Αντώνης Καφετζόπουλος

Μαζί τους οι:

Άννα Καλαϊτζίδου,Γιάννης Στεφόπουλος,Γιώργος Συμεωνίδης,Εριφύλη Στεφανίδου,Τάσος Δημητρόπουλος,Γιάννης Γιαννούλης,Δημήτρης Δρόσος,Ειρήνη Μπούνταλη,Φοίβος Συμεωνίδης,Χρήστος Κοντογεώργης,Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος

Μουσικοί – perfomers:

Σταμάτης Πασόπουλος,Christoph Blum

Στο χορό συμμετέχει όλος ο θίασος.

Jul
5
Thu
2018
Αχαρνής του Αριστοφάνη @ Λάρισα,Κηποθέατρο Αλκαζάρ
Jul 5 @ 21:15
Αχαρνής του Αριστοφάνη @ Λάρισα,Κηποθέατρο Αλκαζάρ

«ΑΧΑΡΝΗΣ»
του Αριστοφάνη

Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος

Στα Λήναια του 425, στον έκτο χρόνο του Πελοποννησιακού πολέμου ο 19χρονος Αριστοφάνης παρουσίασε την κωμωδία του «ΑΧΑΡΝΗΣ» και απέσπασε για πρώτη φορά το βραβείο των κωμικών Αγώνων.

Στόχος του Αριστοφάνη είναι να γελοιοποιήσει τον πόλεμο και τους πολεμοκάπηλους και να εκφράσει την λαχτάρα των ανθρώπων για ειρηνική ζωή.

Τοποθετεί την δράση του έργου, κυρίως στην αγροτική περιοχή της Αττικής, στις « Αχαρναίς», το σημερινό Μενίδι για να δώσει Διονυσιακό χαρακτήρα στην κωμωδία, αφού στην ύπαιθρο τελούσαν ακόμη Διονυσιακές Λατρείες.

Ο Αριστοφάνης δεν ξεχνά πως η κωμωδία γεννήθηκε από λαικές λατρευτικές τελετές της γονιμότητας.

Στους Αχαρνείς υπάρχουν αρκετές αναφορές στον Διόνυσο στα μεγάλα Διονύσια, στα Ανθεστήρια και κυρίως στα κατ’ αγρούς Διονύσια.

Σε μια σκηνή του έργου ο αγρότης Δικαιόπολης με την οικογένειά του τελούν πομπή του φαλλού και τον υμνούν με φαλλικό άσμα.

Υπάρχουν έξοχες κωμικές σκηνές που κρατούν από τα Μεγαρικά σκώματα πολλές παρωδίες και με τον ερμητικό και ολοζώντανο χορό των καρβουνιάρηδων από το Μενίδι μας χαρίζει μια έξοχη κωμωδία σαν ένα ξέφρενο Διονυσιακό πανηγύρι.

Η παράστασή μας φιλοδοξεί να βρεί τον δρόμο της μέσα από τις λαϊκές μας παραδόσεις που συγγενεύουν ολοφάνερα με το Διονυσιακό Πνεύμα που είναι διάχυτο στους Αχαρνής του Αριστοφάνη

Ο Πέτρος Φιλιππίδης, ο Παύλος Χαϊκάλης, ο Κώστας Κόκλας, ο Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης, ο Τάκης Παπαματθαίου, αναλαμβάνουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους για να μας μιλήσουν μέσα από το πρώτο σωζόμενο έργο του Αριστοφάνη, για έννοιες όπως η ειρήνη και η δικαιοσύνη.

Στο πλευρό τους ταλαντούχοι ηθοποιοί και μουσικοί (αλφαβητικά): Βατικιώτης Νίκος, Ζουγανέλης Αλέξανδρος, Καμμένος Παναγιώτης, Κατσώλης Παναγιώτης, Κοράκης Κωνσταντίνος, Κυπαρίσσης Βαγγέλης, Κωστάκης Ηρακλής, Μαγγόνας Αλκιβιάδης, Παυλίδης Παύλος, Πετκίδης Μάριος, Σταμούλης Γρηγόρης, Τσουρουνάκης Γιώργος, Φλέουρας Χάρης, Χιώτης Χάρης.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Απόδοση-Σκηνοθεσία¨Κώστας Τσιάνος 

Χορογραφίες: Ελενα ΓεροδήμουΚώστας Τσιάνος

Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ

Μουσική: Γιώργος Ανδρέου

Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς

Jul
11
Wed
2018
Αγαμέμνων, του Αισχύλου @ Λάρισα,Κηποθέατρο Αλκαζάρ
Jul 11 @ 21:15
Αγαμέμνων, του Αισχύλου @ Λάρισα,Κηποθέατρο Αλκαζάρ

Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις, μετά την επιτυχία του Επτά επί Θήβας, σκηνοθετεί το πρώτο έργο της τριλογίας της Ορέστειας του Αισχύλου, Αγαμέμνων. Στο διπλό ρόλο του Αγαμέμνονα και του Αίγισθου ο Γιάννης Στάνκογλου. Κλυταιμήστρα η Μαρία Πρωτόπαππα. Μαζί τους ο Θοδωρής Κατσαφάδος, ο Αργύρης Πανταζάρας, η Ιώβη Φραγκάτου και 12μελής χορός. Το έργο ανεβαίνει σε νέα μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα και πρωτότυπη μουσική του Χάρη Πεγιάζη. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στην Επίδαυρο, στις 6 & 7 Ιουλίου και σε επιλεγμένους σταθμούς στην Αθήνα και την περιφέρεια.

Υπόθεση:
Ο Αγαμέμνων επιστρέφει στο Άργος, μετά το τέλος του Τρωικού Πολέμου. Μπαίνει θριαμβευτικά στην πόλη και το παλάτι, φέρνοντας μαζί του ως αιχμάλωτη την τρωαδίτισσα πριγκίπισσα, ιέρεια του Απόλλωνα, μάντισσα Κασσάνδρα. Η Κλυταιμνήστρα υποδέχεται τον σύζυγό της με στόμφο και τιμή, ωστόσο πολύ γρήγορα αποκαλύπτεται πως η ενθουσιώδης της υποδοχή υποκρύπτει ένα οργανωμένο σχέδιο εκδίκησης για το φόνο της κόρης τους, Ιφιγένειας, που ο Αγαμέμνονας θυσίασε στην Αυλίδα, για να ξεκινήσουν τα πλοία της εκστρατείας δέκα χρόνια πριν. Το κόκκινο χαλί που στρώνει για να τον δεχτεί οδηγεί σ’ ένα λουτρό αίματος όπου, με τη συνέργεια του εραστή της Αίγισθου, θα πνιγούν και ο ίδιος και η ερωμένη του.

Σημείωμα του σκηνοθέτη:

Αυτή η ιστορία του Αισχύλου εκφράζει με εκπληκτική δύναμη το παράλογο της ανθρώπινης μοίρας.

Πράγματι, χάνουμε αέναα στον αγώνα με το φόβο μας.

Πράγματι, φτιάχνουμε πολιτείες ασταμάτητα και είμαστε αιχμάλωτοι στις φυλακές που χτίζουμε εκούσια με τα ίδια μας τα χέρια.

Πράγματι, περιμένουμε σωτήρες και όταν τελικά εμφανιστούν συνειδητοποιούμε ότι δεν αξίζουν παρά τον οίκτο μας.

Πράγματι, αυτό που ονομάσαμε “δικαιοσύνη”, μας οδηγεί αργά ή γρήγορα στο έγκλημα.

Όλοι είμαστε ένοχοι.

Η τιμωρία είναι αναπόφευκτη.

Ευτυχισμένος είναι εκείνος που κατάφερε ν’ απαλλαγεί απ’ τις ελπίδες και τις προσδοκίες του και έμαθε την υπομονή.

Ο κόσμος του “Αγαμέμνονα” είναι ζοφερός. Αλλά επιτρέψτε το ταξίδι μας στον κόσμο του να είναι ουσιαστικό και συναρπαστικό, γιατί πιστεύω ότι η οδηγός μας – η Ποίηση – γνωρίζει το δρόμο προς τη χαρά.

Τσέζαρις Γκραουζίνις

 Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις
Σκηνικά – Κουστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Μουσική-Μουσική Διδασκαλία: Χάρης Πεγιάζης

Κίνηση: Έντι Λάμε
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Συγκλητική Βλαχάκη

Παίζουν:
Μαρία Πρωτόπαππα, Γιάννης Στάνκογλου, Θοδωρής Κατσαφάδος, Αργύρης Πανταζάρας, Ιώβη Φραγκάτου
Χορός: Μάρκος Γέττος, Δημήτρης Γεωργιάδης, Τάσος Θεοφιλάτος, Πανάγος Ιωακείμ, Δημήτρης Καραβιώτης,  Ηλίας Μενάγιερ, Δημήτρης Μηλιώτης, Αλέξανδρος Μούκανος, Αλέξανδρος Μπαλαμώτης, Βασίλης Παπαγεωργίου, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Γιώργος Παπανδρέου

Διεύθυνση Παραγωγής: Αναστασία Καβαλλάρη

Επικοινωνία: Ανζελίκα Καψαμπέλη

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Αλίκη Δανέζη Knutsen

 Promo photos: Τάσος Θώμογλου
Trailer: Πάτροκλος Σκαφίδας

Παραγωγή: Stefi & Lynx Productions/Arcadia Media – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Βέροιας – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης

Jul
17
Tue
2018
Αχαρνής του Αριστοφάνη @ Βόλος,Ανοιχτό Θέτρο
Jul 17 @ 21:15
Αχαρνής του Αριστοφάνη @ Βόλος,Ανοιχτό Θέτρο

«ΑΧΑΡΝΗΣ»
του Αριστοφάνη

Σκηνοθεσία: Κώστας Τσιάνος

Στα Λήναια του 425, στον έκτο χρόνο του Πελοποννησιακού πολέμου ο 19χρονος Αριστοφάνης παρουσίασε την κωμωδία του «ΑΧΑΡΝΗΣ» και απέσπασε για πρώτη φορά το βραβείο των κωμικών Αγώνων.

Στόχος του Αριστοφάνη είναι να γελοιοποιήσει τον πόλεμο και τους πολεμοκάπηλους και να εκφράσει την λαχτάρα των ανθρώπων για ειρηνική ζωή.

Τοποθετεί την δράση του έργου, κυρίως στην αγροτική περιοχή της Αττικής, στις « Αχαρναίς», το σημερινό Μενίδι για να δώσει Διονυσιακό χαρακτήρα στην κωμωδία, αφού στην ύπαιθρο τελούσαν ακόμη Διονυσιακές Λατρείες.

Ο Αριστοφάνης δεν ξεχνά πως η κωμωδία γεννήθηκε από λαικές λατρευτικές τελετές της γονιμότητας.

Στους Αχαρνείς υπάρχουν αρκετές αναφορές στον Διόνυσο στα μεγάλα Διονύσια, στα Ανθεστήρια και κυρίως στα κατ’ αγρούς Διονύσια.

Σε μια σκηνή του έργου ο αγρότης Δικαιόπολης με την οικογένειά του τελούν πομπή του φαλλού και τον υμνούν με φαλλικό άσμα.

Υπάρχουν έξοχες κωμικές σκηνές που κρατούν από τα Μεγαρικά σκώματα πολλές παρωδίες και με τον ερμητικό και ολοζώντανο χορό των καρβουνιάρηδων από το Μενίδι μας χαρίζει μια έξοχη κωμωδία σαν ένα ξέφρενο Διονυσιακό πανηγύρι.

Η παράστασή μας φιλοδοξεί να βρεί τον δρόμο της μέσα από τις λαϊκές μας παραδόσεις που συγγενεύουν ολοφάνερα με το Διονυσιακό Πνεύμα που είναι διάχυτο στους Αχαρνής του Αριστοφάνη

Ο Πέτρος Φιλιππίδης, ο Παύλος Χαϊκάλης, ο Κώστας Κόκλας, ο Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης, ο Τάκης Παπαματθαίου, αναλαμβάνουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους για να μας μιλήσουν μέσα από το πρώτο σωζόμενο έργο του Αριστοφάνη, για έννοιες όπως η ειρήνη και η δικαιοσύνη.

Στο πλευρό τους ταλαντούχοι ηθοποιοί και μουσικοί (αλφαβητικά): Βατικιώτης Νίκος, Ζουγανέλης Αλέξανδρος, Καμμένος Παναγιώτης, Κατσώλης Παναγιώτης, Κοράκης Κωνσταντίνος, Κυπαρίσσης Βαγγέλης, Κωστάκης Ηρακλής, Μαγγόνας Αλκιβιάδης, Παυλίδης Παύλος, Πετκίδης Μάριος, Σταμούλης Γρηγόρης, Τσουρουνάκης Γιώργος, Φλέουρας Χάρης, Χιώτης Χάρης.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Απόδοση-Σκηνοθεσία¨Κώστας Τσιάνος 

Χορογραφίες: Ελενα ΓεροδήμουΚώστας Τσιάνος

Σκηνικά-Κοστούμια: Γιάννης Μετζικώφ

Μουσική: Γιώργος Ανδρέου

Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς